Hae tästä blogista

tiistai 18. syyskuuta 2012

Siskon sohvalta

Olen asunut siskoni huomassa jo muutaman viikon. Pelkäsin asiaa kovasti etukäteen ja mietin, miten tulemme toimeen. Siitä on aikaa, kun olemme jakaneet asunnon...

Olin huolissani siisteydestä. Myönnän, että olen tarkka omista tavaroistani ja varsinkin siitä, että niiden lainaamiseen kysytään lupa ja että ne palautetaan paikalleen käytön jälkeen. Olen kuitenkin oppinut joustamaan asiassa, koska täällä asuessani lainaan itse paljon siskoni tavaroita (!). Yleensä siivoan säännöllisesti huoneeni. Kun siskoni pyysi pesemään wc:n, minulta meni viisi päivää koota itseni ja tarttua harjaan...
Olen silti myös pystynyt säilyttämään "itseni". Minusta ei ole tullut siskoni kopio enkä ole vienyt hänen elämäänsä. Yllättäen olen huomannut, että hänestä on ollut paljon hyötyä!

On niitä huonojakin puolia toki tullut esille. Pitää hyväksyä toisen tavat, rytmit ja se, että kämpässä voi joskus oleskella siskon kavereita. On sitä petauspatjallakin nukuttu...
Nukkumisesta puheen ollen, olen viettänyt nämä kolme viikkoa sohvalla! Niskakipukin on sen mukaista, mutta voisivat asiat pahemminkin olla. Siten, ettei minulla olisi kattoa olenkaan pääni päällä.

Yksi huono puoli on se, että joudut selittämään, minne menet ja koska tulet kotiin ja millaista oli ja kenen kanssa ja niin edelleen ja niin edelleen. Se on vähän kuin kotopuolessa asuisi, mutta onneksi siskoni on ymmärtäväinen. Opiskelija itsekin...

En olisi myöskään kuvitellut, mutta tänä aamuna teimme jopa aamulenkin yhdessä. Amazing, pystyin kävelemään kunnolla tällä jalalla! Oli kaunista, aurinko kiilteli meren pinnasta ja puut tuoksuivat. On ihanaa olla veden äärellä.

Niin, odotan silti omaan kämppään pääsyä. Ah, 140cm sänky ja oma rauha, I can´t wait! Ei selontekoa, ei lainattuja tavaroita. Jos olo tulee yksinäiseksi, pääseehän sitä aina takaisin siskon sohvalle... vaikka siinä vaiheessa varmasti jo kaverit vievät yksinäisyyden pois ja tuovat hyvän mielen, jos surettaa.

Päätän tämän tekstin kuitenkin iloiseen johtopäätökseen: Ei tämä ollutkaan niin paha, miltä kuulosti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti